В Близкия Изток по време на Рамазан една от най-големите световни марки заличи собственото си име с надежда за „свят без етикети и предразсъдъци“.
„Етикетите са за кенчетата, не за хората” – това е посланието, което Coca-Cola отправя с новата си кампания.
Светът, такъв какъвто го познаваме днес, като че ли е позабравил ценностите и често се случва да съдим за хората по техния външен вид, народност и култура. В този дух Coca-Cola стартира кампания в Близкия Изток – регион с над 200 националности и още по-голям брой етикети, разделящи хората. Кампанията изпраща мощно послание, че всички сме равни и всички сме хора.
Интересният проект започва с провеждането на социален експеримент, при който шестима непознати вечерят в пълна тъмнина. Един от участниците е в инвалиден стол, друг има татуировка на лицето, двама носят арабски роби, а последният е в бизнес облекло. Те разговарят на различни теми и намират общо помежду си, а накрая всеки дава своите предположения за външния вид на останалите.
На финала на вечерята помещението се осветява и всички ахват от изумление. Посланието е: „На човек му отнема само 7 секунди да си изгради предразсъдък на базата на външния вид“. Резултатите са емоционални и определено предразполагат към размисъл. Вижте сами: