Сезонът на витамините – кога, как и по колко

0
800

Лекарите препоръчват да се запасим с витаминни комплекси през зимата и пролетта, когато тялото има най-голяма нужда от допълнителни елементи. А какво да правим през лятото? Нуждаем ли се през този период от синтетични витамини?

Здравето, настроението и работоспособността на по-голямата част от хората през летните месеци, временно се увеличават, без използването на каквито и да е витаминни комплекси. И това не е изненадващо, тъй като по това време от годината менюто на всеки е пълно с пресни плодове и зеленчуци, богати не само на витамини, но и на други полезни и важни за организма вещества. Въпреки това, дори и в този слънчев период, за да бъде в перфектно състояние, организмът се нуждае от допълнителни витамини, чийто състав се различава от този през зимата.

Най-често, в лятното меню на всеки, рязко намалява количеството на риба, месо и млечни продукти. И това е обяснимо, тъй като пресните плодове и зеленчуци изглеждат привлекателно и така приятно ухаят, че желанието да се храним с тях, не изчезва нито за закуска, нито на обяд или на вечеря. Всеки знае, че скоро ще настъпи студеното време и тогава отново в менюто ни ще преобладават по-тежките, месни ястия.

Както вече изяснихме, през летните месеци преобладава зеленчуковото меню, затова организмът може да усеща дефицит на витамини А, Е, В6 и В12, освен това, на калций, магнезий и желязо. Избирайки витаминен комплекс през лятото, трябва да се уверим, че в неговия състав отсъства витамин D, тъй като организмът го получава от слънчевата светлина. А излишък от този витамин може да доведе до неприятни последици.

Също така, през лятото, за да избегнем предозирането на всеки друг витамин, е по-добре вместо мултивитаминен комплекс да приемаме по отделно средната доза от витамините В6 и В12. А витамините A и E може да се пият заедно, така те се усвояват по-добре.

Важно е да се отбележи, че изброените тук витамини са на първо място в списъка на витамините, отговарящи за женската красота. Тези витамини имат благоприятно влияние върху състоянието на косата, кожата и ноктите. А витамин А трябва да употребяват всички онези, които планират пътуване до морето, тъй като каротина, който е част от този витамин, придава на загара красив бронзов оттенък.

През летния период, за да наситим тялото си с витамини и други полезни вещества, освен приемането на витамини, трябва всеки ден да консумираме салати, приготвени с пресни зеленчуци и подправки. А зеленчуците, приготвени за гарнитура към ориз или паста не трябва да се обработват дълго. А за десерт, по-често плодове. Такъв подход ще позволи на тялото, без особено затруднение, да се запаси за зимата. И нашата кожа и коса, дори през зимно-пролетния период, ще изглежда здрава.

НЯМА КОМЕНТАРИ

ВАШИЯТ КОМЕНТАР