Добро утро от вълшебната градина – полезните храни за старт на деня

0
794

Следващият път, когато бързаме сутрин и пропускаме закуската, е добре да си припомним, че точно този пропуск може да ни доведе до преяждане по-късно през деня. Здравословната закуска от друга страна, зарежда с енергия, задоволява апетита и помага за взимането на разумни решения, отнасящи се до храната.

За да извлечем максималното от първото и най-важно хранене за деня, е нужно да изберем продукти, комбиниращи полезни въглехидрати, фибри и малко протеин. За щастие, подобни примери изобилстват, а тук подбираме най-подходящите за целта…

Грейпфрут
Освен със завидни хранителни характеристики, грейпфрутът може да се похвали и като помощник в свалянето на килограми. Различни изследвания показват, че половинка от плода преди всяко хранене, забързва изгарянето на мазнини и влияе благотворно върху кръвната захар и нивата на инсулина.

За пълноценна закуска го комбинираме с малко протеин – кофичка кисело мляко или варено яйце.

Банан
Един от най-засищащите плодове, е още и един от най-добрите източници на устойчиво нишесте – здравословен въглехидрат, който се разгражда бавно и ни държи сити за дълго време.

Благодарение на здравословната доза калий – електролит, който естествено сваля кръвното налягане, бананите са особено подходящ избор за хора с хипертония.

Диня
Както и самото име подсказва (watermelon), динята е отличен начин за хидратация рано сутрин. Това, което не е толкова познато обаче, е съдържанието на ликопен – хранително вещество, съдържащо се в червените плодове и зеленчуци, и изключително полезно за зрението и сърдечната функция, както и превантивно срещу рак. Още един плюс е минималното количество калории – около 40 за порция, което прави динята с негативен принос на калории т.е изгаряме повече калории, докато тялото я обработва, отколкото първоначално сме приели.

Ленено семе
Една супена лъжица ленено семе към сутрешното смути или купичката овесени ядки, превръща закуската в златна мина на омега 3 мастни киселини, а само 2 лъжици от скъпоценното семе съдържат повече от 100% от препоръчителната дневна доза здравословни за сърцето мазнини. Лененото семе наподобява на вкус ядки и е богато още на фибри и лигнан – антиоксидант, предпазващ от рак на гърдата.

Напомняме още, че семената трябва да се приемат натрошени, за да бъдат усвоени от тялото.

Боровинки
Свежи или замразени, тези дребни “суперплодове” съдържат огромно количество антиоксиданти. Различни проучвания сочат, че редовната им консумация може да подпомогне всичко – от памет и координация до кръвно налягане и метаболизъм. Боровинките съдържат също така само 80 калории за порция, което им печели още едно предимство в избора за закуска.

Ягоди
Ягодите са “суперхрана”, защото са страшно богати на антиоксиданти, а не съдържат почти никакви калории. Една порция ягоди сутрин ни осигурява цялата препоръчителна доза за деня витамин C, наред с високото съдържание на фолиева киселина и фибри.

Пъпеш
Всеки плод е добро допълнение към закуската и пъпешът не прави изключение. Една четвърт от сладкия плод съдържа едва 50 калории и цялата препоръчителна дневна доза витамин C и витамин А – важен витамин за поддържане на гладка и млада кожа.

Също така пъпешът е с висока концентрация на вода, което означава, че ще ни помогне да останем хидратирани и сити докато стане време за обяд.
Киви

Малкият зелен плод съдържа средно 65 милиграма витамин C за порция – почти колкото в портокала. Богат е на калий и мед, а освен това съдържа повече фибри за грам, отколкото банана. Само по себе си кивито има леко кисел вкус, така че ако предпочитаме по-сладка закуска, смесваме го с малко ягоди и банан в плодова салата.

Сок от червена боровинка
Сокът от червена боровинка спира развитието на бактерии в организма и е най-добре познат с предпазните си сили срещу инфекции на уринарния тракт, но добрите му качества не свършват тук. Сокът подпомага кардиоваскуларното здраве, а някои начални още по темата проучвания сочат, че приемането на конкретния сок може да подпомогне действието на лекарства срещу рак на яйчниците.

Малини
Любимият плод на лятото е богат източник на елагитанин – антиоксидант, за който се вярва, че помага в борбата срещу рака. Малките плодове са още богати на фибри (8 грама за порция), витамин C и витамин К, необходим, за да имаме здрави кости.

Замразени или пресни, малините са идеални, както и за самостоятелна закуска, така и като добавка към смутито и овесените ядки.

НЯМА КОМЕНТАРИ

ВАШИЯТ КОМЕНТАР